Keep the Marshall clean

マーシャルでは9月の最終金曜日が文化の日です。マーシャルの文化の伝統を祝う日です。

Manit Day means Cultural Day in the Marshall Islands. It is celebrated on the last Friday of September.

式典が再オープンしたアレレ博物館の庭で行われました。ダンスパフォーマンスや音楽がありました。

The ceremony of Manit Day was held in the yard of the reopened the Melele Museum. The dance and music were performed there.

今年は国連のWorld Tourism Dayとも重なり、JICAと観光局MIVAがスポンサーとなってクリーニングイベントが開催されました。メッセージは"Keep the Marshall clean"です。

It was the same day of the United Nations' World Tourism Day this year. JICA and MIVA, the tourism authority in the Marshall Islands, sponsored the cleaning event on the day. The catchword of the event was "Keep the Marshall clean".

リタ小学校からスタートしました。JICAボランティアは生徒達と校庭を清掃しました。

The event started at Rita Elementary School. JICA volunteers and students cleaned the schoolyard.

そしてJICAボランティはデラップパークへ移動しメレレ博物館の式典に参加していたデラップ小学校の生徒達と合流し、公園と小学校とそこに至までの道の清掃を行いました。

Then JICA volunteers moved to the Delap Park and had a rendezvous with Delap Elementary School students who had attended the ceremony previously at the Melele Museum. They cleaned the park and the elementary school including the walkaway from the park to the school.

私はこのイベントの旗がとても気にいっています。仲間の隊員がデザインし作りました。どこか某コヒーショップの商標に似ているような。。。

I really like the flag of the event. A JICA volunteer designed and made it. The volunteer was inspired by Starbucks trade mark?