My Favorite Tea

私のお気に入りのお茶があります。台湾の高山茶です。烏龍茶の一種です。

One of my favorite teas is High Mountain Tea made in Taiwan. High Mountain Tea is a kind of oolong tea.

烏龍茶は半発酵茶です。緑茶は不発酵茶、紅茶は発酵茶です。なので、烏龍茶はその間の性質を持ちます。

Oolong tea is half-fermented tea. Green tea is non-fermented, on the other hand black tea is fully fermented. Oolong tea has characteristics between the two.

高山茶は高度1,000メートル以上で育ちます。味と色はいれた時に強く出ません。でも、香りがとても繊細でかつ洗練された感じ。これがいいんです。

High Mountain Tea is grown in altitudes of 1,000 meters or above. The taste and color is not strong when it is brewed. But the aroma is very sensitive and sophisticated.

以前、仕事にひどく疲れたときに私の心をリフレッシュしてくれました。なので好きになりました。それ以来、お気に入りとなっています。

Because it helped me refresh my mind when I was exhausted from working long time ago, I became to like it very much. Since then, it has been my favorite.

先月日本に一時帰国したときに、高山金萱茶という新種の高山茶を買いました。金萱とは生産者の方の母の名前らしいです。いれたときにミルキーな香りがするとのこと。ミルキーはママの味〜ですね(笑)

When I went back to Japan last month, I bought the new kind of High Mountain Tea has special qualities of Gold Lily (金萱: Chin-Hsuan, named after producer's mother's name) . It has a sweet milky aroma when it is brewed. It reminds me of the milky song. :-)

でも、まだ、試してないのです。次のお客さんがうちに来たときに楽しみたいと思います。次のお客さんは誰でしょうね。マーシャル人かな〜

I've never tried it yet. When the next guest comes to my apartment, I'd like to enjoy it with the guest. Who is the next guest? Marshallese?