Good time with an ex-JICA volunteer

私の一時帰国中の昨晩、先月任期を終え帰国したJICAボランティアを自宅に招きました。彼に私の家族と妻の同僚にマーシャルにおける2年間の活動のプレゼンをしてもらいました。彼は小学校教諭でした。

発展途上国における教育について深夜まで議論しました。楽しい時を過ごしました。二次会は朝まで続きました。

My family invited a friend, who finished his contact as a JICA volunteer last month, to my condominium in Japan last night. He gave us including my wife's colleague his presentation about his activities in the Marshall Islands for the past two years. He was a mathematic teacher in a elementary school in the country.

We talked about education in a developing country until late night. We had a really good time. The second session lasted until morning.